Hopp til innhold
  1. Malling.no/
  2. Blogg/
  3. Forenkler flytteprosessen

Forenkler flytteprosessen

I Malling tror vi på å levere kvalitetsinnhold som ikke bare informerer, men også inspirerer til refleksjon og diskusjon innenfor eiendomsbransjen. Derfor benytter vi oss av erfarne eksterne journalister, i tillegg til våre interne eksperter, til å produsere informativt, engasjerende og relevant innhold for deg som er interessert i eiendom. Vårt mål er å gi deg innsikt og perspektiver som hjelper deg i dine beslutninger.
Skrevet av Malling
27. Mar 2025

I Malling tror vi på å levere kvalitetsinnhold som ikke bare informerer, men også inspirerer til refleksjon og diskusjon innenfor eiendomsbransjen. Derfor benytter vi oss av erfarne eksterne journalister, i tillegg til våre interne eksperter, til å produsere informativt, engasjerende og relevant innhold for deg som er interessert i eiendom. Vårt mål er å gi deg innsikt og perspektiver som hjelper deg i dine beslutninger.

Malling & Co Leietakerrådgivning har inngått en samarbeidsavtale med FlytteEksperten. Det skal forenkle flytteprosessen og gjøre det enklere med gjenbruk av kontormøbler.

Malling & Co Leietakerrådgivning er en totalleverandør av rådgivningstjenester for virksomheter som skal finne nye lokaler, reforhandle eller endre arbeidsplasskonsept.

Nå har selskapet inngått en samarbeidsavtale med FlytteEksperten.

– Alle våre kunder som skal flytte inn i nye lokaler har behov for en god leverandør av den fysiske flyttingen og vi har stor etterspørsel om råd i denne anskaffelsen. Avtalen gjør flytteprosessen enklere for våre kunder fordi vi har en kvalitetssikret og dyktig partner som kan ta seg av alt det operative rundt inn- og utflytting. Det gjør at virksomhetene kan vie tid og ressurser til sin kjernevirksomhet, sier partner og daglig leder i Malling & Co Leietakerrådgivning, Oluf Geheb.

Oluf_Geheb

Oluf Geheb

Selskapet har opplevd en massiv pågang etter utbruddet av koronapandemien.

– Mange søker nå råd hos oss for hvordan arbeidsplassen kan tilpasses «den nye normalen». Tidligere har mange tatt kontakt i forbindelse med flytteprosesser og søk etter nye lokaler, men nå ønsker mange å gjøre tilpasninger i eksisterende lokaler. Det har også en praktisk side knyttet til ommøblering og fysisk endring av arbeidsplass konseptet, noe FlytteEksperten kan bistå med, forteller Geheb.

Les også: Slik skaper du kontorlokaler og arbeidsformer som støtter virksomheten

Kostnadskontroll og miljøvennlige flytteprosesser

FlytteEksperten ble startet i 2013 og ledes av gründerne Eirik Frederiksen og Lars Olson. Begge er tidligere fotballspillere.

– Å få samarbeide med de dyktige menneskene i Malling & Co Leietakerrådgivning er en stor fjær i hatten for oss. De er profesjonelle og sammen tror jeg vi kan forenkle flytteprosessen for leietakere, sier Frederiksen.

Flytteeksperten_samlet

Lars Olson og Eirik Frederiksen i FlytteEksperten.

Han mener åpenhet om kostnader og miljøfokus skiller FlytteEksperten fra andre flyttebyråer.

– Mange vet ikke hva en flytting faktisk innebærer, og da løper kostnadene fort. Vi streber etter å gi våre kunder innsikt i de totale kostnadene så godt vi klarer. Målet er å tilby kunder den beste totalopplevelsen i bransjen.

– I tillegg ønsker vi å gjøre flyttingen så miljøvennlig som mulig. Det innebærer at vi har utviklet et totalkonsept rundt hele flytteprosessen vi har kalt «Grønn flytting». Målet med Grønn flytting er å redusere miljøfotavtrykket for våre kunder. Konseptet innebærer en rekke ulike tiltak både før, under og etter flytteprosessen. Eksempler på dette er oppkjøp og gjenbruk av møbler, samt smart emballasje som både skåner og tar vare på flyttegodset, forteller Frederiksen, og understreker at målet er å være bransjeledende innenfor miljø.

– Vi merker heldigvis at dette også blir stadig viktigere for virksomheter som er på flyttefot, forteller Frederiksen.

FlytteEksperten oppnådde status som Gasellebedrift i 2018, 2019 og 2020, og teller i dag totalt 25 ansatte.

– Både Lars og jeg har med oss et stort konkurranseinnsikt og en «stayer evne» fra fotballen. Det har vært avgjørende for å skape en lønnsom bedrift. Nå ser vi frem mot å gjøre flytteprosessen grønnere og mer forutsigbar for kunder av Malling & Co Leietakerrådgivning, avslutter Frederiksen.

Les også: 4 grunner til at du ikke bør forhandle ny leieavtale uten profesjonell bistand

Les også: Slik skaper du kontorlokaler og arbeidsformer som støtter virksomheten

MalLing & CO LEIETAKERRÅDGIVNING

Malling & co Leietakerrådgivning bistår leietakere av kontoreiendom i eiendomsfaglige prosesser. Dette kan være strategisk rådgivning knyttet til fremtidige kontorbehov, søk etter egnede lokaler, utarbeidelse av kravspesifikasjon, forhandling eller reforhandling av betingelser i leiekontrakt eller følge opp realisering av nye lokaler etter at ny leieavtale er signert. Malling & co Leietakerrådgivning bistår sine kunder fra et behov melder seg i tidlig fase og frem til Leietaker har flyttet inn i skreddersydde lokaler 1-3 år senere.

LES MER OM VÅR AVDELING HER

BESØK VÅRT DIGITALE KUNNSKAPS-BIBLIOTEK 

Her finner du e-bøker med tips og råd innenfor:

  • Eiendomsutvikling
  • Investeringer i næringseiendom
  • Proptech
  • Leietakertilfredshet
  • Analyser og verdivurderinger
  • Energi- og miljø
  • Valg av kontorlokaler

New Call-to-action

Få nyheter fra Malling rett i innboksen!